ZIGOR. Lau ekitaldiko opera (reducció)

Francisco Escudero ( 1912 - 2002 )
ZIGOR. Lau ekitaldiko opera (reducció)
PDF
Comprar
DT00159 [1.2.pic] 3[1.2.ci] 3[1.2.clb] 2 - 4231 - timp+3 - cel - archi
Tritó
264
2006
Lloguer
Aquesta és una descàrrega en PDF. En fer una comanda estàs acceptant les condicions de compra: La compra d'aquest producte et dóna dret a descarregar-ho, guardar-ho i imprimir una còpia per a ús privat. La compra no et dóna dret a enviar-ho a tercers ni a pujar-ho a internet per a la seva descàrrega. Les compres de partitures en PDF no es poden retornar una vegada descarregades.

Zigor (1965) (“Càstig” en basc) de Francisco Escudero, és l’única òpera basca que coneixem fins al moment escrita durant la dictadura franquista. L’òpera treballa temes com el nacionalisme, la concepció providencialista de la història de les nacions, i el càstig.

La música acompanya a l'argument, subratllant l'acció escènica i reflectint l'entorn geogràfic en el qual se situen tant l'acció com els personatges. Com a qualitat diferencial de la resta d'òperes que s'havien compost fins al moment al País Basc, a més de la magnitud orquestral, es troba el fet que Escudero indaga i treballa musicalment la psicologia dels personatges. Encara que la música es construeixi a partir de l'ús d'elements folklòrics bascos, les exigències dramàtiques dels personatges requereixen la innovació per part del compositor, la qual cosa el va obligar a anar més enllà de les bases musicals que tenia a l'abast.