Oboísta i compositor especialment fecund, a diferència dels seus dos germans Joan i Josep, Manuel Pla no va desenvolupar la seva activitat fora de l’àmbit de la capital espanyola. Va Ser cèlebre per la seva música escènica ("tonadillas", sarsueles, comèdies...), sobretot per ser destacat autor de "tonadillas" en l’etapa de creixement del gènere, entre 1758 i 1770 i va col·laborar amb Ramón de la Cruz en la consolidació de la sarsuela.
Va ser oboè de la capella del monestir de las Descalzas Reales. Va compondre També alguna obra religiosa i va gaudir de gran fama al compondre gran quantitat de música instrumental, entre elles simfonies i concerts, com el concert en si bemoll major per a flauta travessera.
El seu estil s’inscriu de ple en l’estètica galant, entre el Barroc i el Classicisme.
Va ser oboè de la capella del monestir de las Descalzas Reales. Va compondre També alguna obra religiosa i va gaudir de gran fama al compondre gran quantitat de música instrumental, entre elles simfonies i concerts, com el concert en si bemoll major per a flauta travessera.
El seu estil s’inscriu de ple en l’estètica galant, entre el Barroc i el Classicisme.
Publicacions (10)
Manuel PlaTotes les publicacions
Manuel Pla
Obres
Manuel PlaPer Conjunts de cambra
Obra | |
---|---|
Concert per a flauta en Si bemoll major (IV-2) (reducció per a flauta i piano) | Solista i piano |
Per Orquestra
Obra | |
---|---|
Concert per a flauta en Si bemoll major (IV-2) | Orquestra de cambra |
Obertura en fa major | Orquestra de corda |
Ària a Sant Pere: Pedro, cuanto has dejado por seguir a tu maestro | Orquestra de cambra |
Altres
Obra | |
---|---|
Salve Regina en Sol menor (VI-2) | |
Salve Regina en Sol menor (VI-2) |