Notícies

Tota l'actualitat dels nostres compositors

Música d’orgue a Catalunya

Fa prop de tres anys a l’editorial Tritó vam endegar una nova col·lecció de CDs amb la música d’orgue catalana com a protagonista i que, organitzada de manera cronològica des del segle xvi fins el xxi, ha d’arribar a constar de quatre volums. Fidels a la nostra línia editorial de recerca de repertoris inèdits i de recuperació de patrimoni, a cada un dels volums hem procurat fer-nos ressò de les nostres darreres publicacions fruit de l’estudi i investigació de diferents musicòlegs.

Ara, després de gairebé un any i mig de l’aparició del primer volum de la col·lecció, ens hem pogut fer ressò de la bona acollida a la crítica internacional. Així, doncs, el disc enregistrat a l’orgue de Cadaqués per Andrés Cea ha obtingut el «coup de coeur» que atorga com a màxima distinció la prestigiosa revista Magazine de l’orgue. El comentarista destaca la novetat i interès del repertori, i se’n meravella: «hom es demana com és possible que aquestes composicions no hagin arribat al nostre coneixement molt abans».

hom es demana com és possible que aquestes composicions no hagin arribat al nostre coneixement molt abans

Després de fer un petit repàs del contingut del disc i de remarcar allò que li sembla més destacable: la bellesa i la varietat rítmica de les gaitilles de Menalt i Baseia, la lluminositat i nostàlgia dels solos de corneta, la curiositat del registre d’«ocells» i, molt especialment, l’encant miniaturista de les quatre cançons catalanes de Martín i Coll; després, doncs, d’aquest repàs, el crític cau rendit al talent de l’organista: «cada pista d’aquest CD és, de part de l’intèrpret, una lliçó magistral, plena d’esperit, de «toucher», d’articulació, de llibertat, de sensibilitat i de vida».

Des de Tritó no podem fer més que congratular-nos per una recepció tan bona i sentir-nos legítimament orgullosos dels resultats assolits. Us convido, doncs, a escoltar una de les pistes del disc, no hi ha decepció possible: Vers partit de mà dreta de 3r to

hom es demana com és possible que aquestes composicions no hagin arribat al nostre coneixement molt abans

Compartir: