Concert per a acordió

Joan Guinjoan
Concert per a acordió

Riudoms ( 1931 )

Guinjoan va realitzar els estudis musicals a Barcelona i a París, i va obtenir diversos premis extraordinaris. El 1964, i després d´una intensa carrera pianística (més de 250 recitals), prengué contacte amb l´avantguarda musical francesa i es dedicà plenament a la composició. Ha escrit diverses obres a petició d’acreditats solistes, grups de cambra i orquestres. Fundador, juntament amb Juli Panyella, de l´agrupació Diabolus en Musica, actuà al capdavant de diversos conjunts de cambra i d´orquestres simfòniques a Espanya i a l’exterior i, sota la seva direcció, la firma Ensayo, publicà el 1968 la primera versió discogràfica espanyola de la Història del soldat, d´Igor Stravinsky. Ha estat crític musical durant set anys (1968-75) al Diari de Barcelona. Joan Guinjoan pot exhibir una extensa discografia de la seva m&uac...

Ultims concerts

Concert per a acordió

Crítiques

Concert per a acordió

L’estètica de la composició té aromes de la música orquestral expressionista, amb Schönberg com a primer referent, encara que el concepte melòdic perd força a canvi d’una major gestualitat de les diverses seccions de l’orquestra, ben definides i actuant sovint com a blocs de so. El timbre hi és un element fonamental a l’hora de variar el color i delimitar les parts, així com ho són les variacions d’intensitat de so, veritables puntals de l’estructura dels seus tres moviments. L’orquestra va tractar l’obra amb el pes que ja li havíem vist, donant molt de cos al seu so i sabent variar-ne el color, marcant bé els gestos i generant ambients diferenciats.

Miguel Gené - REVISTA MUSICAL CATALANA

Joan Guinjoan ha escrito un brillante concierto a medida de las extraordinarias virtudes de Iñaki Allberdi, que ha ayudado con su talento y virtuosismo al octogenario compositor en este empeño: usa Guinjoan una canción de cuna que escuchaba de niño en su Riudoms natal para dar alma musical al segundo movimiento. Seduce, como siempre en Guinjoan, el lirismo y la fuerza rítmica, el juego y la ambición a la hora de lucir cualidades del que fue su primer instrumento; y Alberdi lo convirtió en un espectáculo de sensibilidad y belleza sonora, dando vida interior a los rasgos jazzísticos siempre presentes en el estilo del octogenario compositor catalán

SCHERZO - Javier Pérez Senz