El manuscrit de Cervera és una font fonamental per a l’estudi no només de la dansa catalana sinó a de la dansa europea.
Consta de dos folis amb onze danses, algunes amb la descripció dels passos i dels moviments en llengua catalana i altres únicament amb una notació específica per a la descripció coreogràfica del seu repertori.
Precisament aquest aspecte (el de la notació) és el que desperta més interès per als investigadors ja que és una de les evidències més antigues de notació coreogràfica a Europa.
Cecilia Nocilli realitza una anàlisi sobre la font des d’un enfocament documental intentant apropar a ballarins, músics i investigadors una proposta d’interpretació de la dansa i dels aspectes que l’envolten.
Amb aquest volum, Tritó incorpora un tercer volum a la colÀlecció AMALGAMA TEXTOS, dedicada a la publicació de monografies musicológiques.
Entrevista realitzada per Mònica Pagès per a el programa Notes de Clàssica emès el 17 de març del 2014- Minut 41:20
Capítulo 1
Fuentes coreicas ibéricas y tradición francoborgoñona
Capítulo 2
Huellas presentes: el manuscrito de Cervera
Descripción codicológica y análisis paleográfi co
Transcripción
Capítulo 3
Huellas ausentes: repertorio y estilo coreico catalán
La baixa dansa mayor
La baixa dansa menor
Anomalías: Fagarda y Anglatera
Apéndice
Carta de Antonio Porta
Glosario
Fuentes
Fuentes coreicas manuscritas
Fuentes coreicas impresas
Bibliografía
Bibliografía general
Manuscritos coreicos francoborgoñones
Manuscritos coreicos españoles
Critiques
NOTES CE CLÀSSICA - Mònica Pagès entrevista a Cecilia Nocilli
El minucioso análisis que lleva a cabo Cecilia Nocilli, investigadora con formación en musicología especializada en música y danza de los siglos XV al XVII, supone novedosas conclusiones sobre este importante escrito.
"Cecilia Nocilli, musicóloga especializada en el estudio y reconstrucción de la danza de los siglos XV a XVII, realiza un profundo análisis del soporte documental realizando comparaciones con otros documentos que utilizan un sistema de notación semejante con el propósito de aportar ideas que puedan ser aplicables a la praxis de la danza...vale la pena seguir el hilo de los argumentos presentados por su autora."
Esperem que ben aviat puguem gaudir de la seva presentació a Cervera!