Nosaltres, els grallers
No disponibleAquest títol està exhaurit o es troba descatalogat.
Disponible la segona edició >
La màgia de la música tradicional s’explica en certa manera perquè tant o més important que el propi discurs musical ho és el context que el genera, i per damunt de tot la funció que aquest tipus de música realitza dins de la comunitat que l’ha produIda i perpetuat.
Per això en la música tradicional la percepció immediata es barreja amb els sentiments i, més enllà de l’apreciació puntual, hi és present la memòria particular i col·lectiva. Per tant es propaga en el temps, superant les manifestacions diverses de la moda efímera en expressions que reflecteixen les formes de vida d’un poble. Així l’anomenem també música popular, i per això, transcendint al temps i a la gent, segles i generacions, hom s’hi reconeix i s’hi identifica.
[….]
És en aquest context en que cal donar la benvinguda a aquelles aportacions que ens permeten saber d’on venim i per tant on anem, o si més no on caldria anar. Tot i més quan l’interès per determinades formes de cultura -les cultures populars desplegades lluny dels cercles erudits- ha estat condicionat per la precarietat de les pròpies institucions a cauda de les adverses situacions socio-polítiques del nostre país en els darrers segles pel que fa al manteniment de la pròpia identitat. Per això la salvaguarda de molta part d’aquest patrimoni ha estat -i està encara- a mans d’estudiosos més o menys anònims que han treballat fora dels cercles oficials i universitaris, refiant solament del propi esforç i sense prodigar-se.
En aquest sentit ha estat la recerca que durant molts anys han realitzat Blai Fontanals i l’Escola de Grallers de Sitges, de forma constant i obstinada, aplegant dades, moltes de les quals actualment ja seria impossible de recollir perquè han anat desapareixent molts dels informadors que les varen transmetre, a les quals cal afegir les investigacions aportades per altres col·laboradors, entre els qui tinc l’honor de contar-me.
Xavier Orriols i Sendra
Disponible segona edició AM03036
| Instruments: | Gralla |
|---|---|
| Tema: | Mètodes i recursos d'ensenyament general |
| Idioma: | Català |
| ---- | |
| Editorial | Escola de Grallers de Sitges |
| Any d'edició: | 1996 |
| Núm. Pàgines: | 543 |
| ISBN | 84-605-5416-3 |
| Referència: | DL00469 |
| Contingut: | 1. Clasificación sistemática de libros de música 2. Clasificación sistemática de partituras 3. Clasificación sistemática de grabaciones sonoras |
A.A.V.V.
No disponible
Articles relacionats
(2)
Preu: 40,00 €36,00 €








